Intenzivni treninzi u večernjim satima loše utiču na san

Fizička aktivnost ima pozitivni uticaj na organizam, ali može imati negativan uticaj na san ako intenzivno vežbanje završite manje od dva sata pre odlaska u krevet, pokazala je studija Konkord univerziteta.


Istraživači su kombinovali podatke iz 15 studija i sproveli statističku analizu koja je ispitivala varijable poput vremena vežbanja - rano uveče ili kasno uveče - i sati između prestanka vežbanja i vremena za spavanje - manje od dva sata, oko dva sata, i dva do četiri sata.


„Sve u svemu, naša analiza je pokazala da kada se vežbanje završi dva sata pre spavanja, san nije ugrožen, uključujući početak sna i vreme  trajanje sna“, ističe jedanod autora studije Emanuel Frimpong.

„S druge strane, kada se vežbanje završava manje od dva sata pre spavanja, to negativno utiče na san, a to znači da je učesnicima studije koju su vežbali u tovreme bilo teže da utonu u san i spavali su kraće", dodaje Frimpong.


Studija ukazuje da  najbolje vježbati rano uveče. U tom vremenskom periodu trebalo bi vežbati  30 do 60 minuta, avožnja bicikla pokazala se kao najbolja vrsta fizičke aktivnosti.



Autori studije ukaziju da je dobro da vežbate uvek u isto vreme,  jer bilo kakva vrsta promene značajno remeti san.


Prije spavanja izbjegavajte konzumiranje obilnih broka i prevelike količine vode, poručuju autoristudije.

Autor : Gledaj.rs

Komentari

0

Pošalji komentar

stranica 1 / 1

x