Evropska unija mora da zacrta milion javno dostupnih punionica za električna vozila do 2024. i tri miliona do 2029. kako bi podstakla potrošače da prihvate novu tehnologiju, poručili su proizvođači automobila.
„Komisija EU mora brzo da reaguje i postavi obvezujuće ciljeve proširenja infrastrukture punjenja u državama članicama“, rekao je predsednik Udruženja evropskih proizvođača automobila Oliver Zipse, izvršni direktor nemačkog BMW-a.
„Inače će doći u pitanje čak zacrtano smanjenje (štetnih gasova) u borbi protiv klimatskih promena“, upozorio je Zipse.
Podaci iz industrije pokazuju da je EU u 2020. imala 224.538 javnih punionica.
Strogi ciljevi pomoći će i proizvođačima automobila i operatorima elektroenergetskih mreža u planiranju, poručila je ACEA u pismu potrošačima i održivim transportnim grupama, čiji su su potpisnici i udruženje potrošača BEUC i savez nevladinih udruženja T&E.
EU je pooštrio propise o emisiji štetnih gasova i proizvođači su na tržište počeli da izbacuju nove modele električnih vozila. Njihova prodaja raste u poslednje vreme, podstaknuta, između ostalog, i subvencijama vlada, oslonjenih na evropski program oporavka od pandemije koronavirusa.
Problem je manjak javnih punionica, koje bi trebalo da budu dopuna onima na radnom mestu i u kući, i široka lepeza tarifa i načina plaćanja.
EU bi trebao da usvoji jedinstvene standarde, ističu udruženja, a predlažu i plan o izgradnji oko 1.000 punionica za vodonik do 2029. godine.
Nemačka vlada usvojila je u sredu nacrt zakona koji predviđa hiljadu brzih punionica uz autoputeve do kraja 2023. godine, uz procenu potrebnih ulaganja od dve milijarde evra, navodi Reuters.
Foto: Canva
Komentari
0
Pošalji komentar
stranica 1 / 1