Google: Umesto "kolačića" stiže FLoC

Google polako napušta korišćenje "kolačića" za praćenje korisnika koji omogućuju slanje personalizovanih oglasa, ali su svejedno izazvali veliko negodovanje zagovornika prava na zaštitu privatnosti, piše AFP.



Kolačići su uvek bili glavni način za većinu oglašivača da prikupe lične podatke korisnika putem pretraživača ili web stranice kojoj korisnik pristupa. Uključuju podatke posete stranice, vremena provedenog u pregledavanju web stranica ili postavkama pretraživača tokom generisanja jedinstvenog identifikatora. U nekim slučajevima ovaj kolačić takođe prikuplja IP adresu.



Prošlog meseca je Google predstavio rezultate testiranja alternativne verzije uvrežene prakse praćenja korisnika, tvrdeći da istovremeno ova verzija oglašivačima pruža mogućnost slanje relevantnih poruka, a istovremeno efikasnije štiti privatnost.


Google planira krajem ove godine da ukine uobičajeni način na koji kompanije prate korisnike interneta te sa svojim pretraživačem Chrome započeti testiranje FLoCa kod oglašivača.



"Taj pristup efikano skriva pojedince 'u gomili' i istorija pretraživanja pojedinca na pretraživaču ostaje privatna", objasnila jemenadžerka u Google, Chetna Bindra predstavljajući sistem Federated Learning of Cohorts (FLoC).


U osnovi, FLoC bi ljude smestio u grupe na osnovu sličnih obrazaca pretraživanja, što znači da bi se za ciljanje koristili samo 'kohortni ID-ovi', a ne i pojedinačni ID-ovi korisnika. Istorija pretraživanja  i unosi algoritma ostali bi u pretraživaču , a pretraživač bi razotkrio samo "kohortu" koja sadrži hiljade ljudi.



"Rezultati pokazuju da kada se radi o publici sa sličnim interesima, FLoC može biti efikasna zamena za kolačiće treće strane", dodala je Bindra.



"Oglašavanje je ključno kako bismo web ostavili otvoren za svakoga, ali sam ekosistem weba je u opasnosti ukoliko prakse zaštite privatnosti ne drže korak s očekivanjima", poručila je produkt menadžerka Google.


Autor : Gledaj.rs/SEEBIZ

Komentari

0

Pošalji komentar

stranica 1 / 1

x